Tuesday 26 November 2013

Rindu~~~~ Rindu Serindu~~~Rindunyaaa~~~~

Assalammualaikum .
Hai bloggers-bloggers sekalian .Hmm , okay , malas nak bagi mukaddimmah panjang lebar , aku nak start terus je cerita aku untuk hari nihh . Act , bukan hari ni jee . hari hari aku rasa benda yang sama . Rindu . Yes , aku rindu ,  rindu sangatsangatsangatsangatsangat dengan I'SHAMAS . *nampak tak betapa rindunyaa aku dekat diorang ?
Okayy . Hmm . Aku rindu nak buat macam macam dengan diorang . Apa aku buat dengan diorang ? Macam macam wehh kita orang buat samasama . Tak kesah lah benda baik atau jahat . Yang jahat tu takde lah jahat sangat . Jahat-jahat comell jee . *Bak kata Hanis Afiqah Azman lahh jahat kita orang ni jahat yang comel comel . Okay okay , aku cerita apa yang kita orang buat samasama . Hmm , benda jahat yang paling comel kitaorang buat is turun dining paling lambat . Hanis kata lagi , kalau boleh , dia nak , kita orang duduk je terus baca doa . Okay , dia ni nampak je kecik tapi hati berani kauu . Hmm , kalau dekat dining nihh , ada banyak sangat kenangan . Yolahh , dah namo ehh hari-hari pogi dining nak mencokik . Limo kali sehari kann ? Gilalah kalau tiga tahun duduk hostel tak ada kenangan langsung dekat dining . Kau tak makan ke apa ? *Maaf , saya melalut terlalu jauh . Hmm , kenangan apa ? Hmm , hari Khamis , second last week sebelum cuti panjang nihh , kita orang puasa berjemaah . Tak ramai pun , tujuh orang je . Ye lah , I'SHAMAS kan ada tujuh ahli jee . Hmm , Yang best nyaa puasa akhir akhir tahun ni , kami je yang puasa . Sooo , Yeayyyhhhh . Happy nyaaa . Hmm , rasa macam tak guna jee puasa hari tuhh , sebab time berbuka kitaorang menganjing abang-abang dining tuhh . Ye lahh , orang puasa dapat air sedap-sedap , jus bagai . kitaorang , air pun takde . Pehall kan ? Hm , dak Mai lee start dulu , mintak air . Dah tak tahan nak nganjing ckp ahh bebaik , sekali abang tuhh bagi air suam ? Aduhhh , kan dah kena nganjing lagi , orang mintak air sejuk bang , kalau air kosong sekalipun nak bagi , biarlah sejuk , yang ada ais tuhh , diam lah jugak mulut kita orang nihh . Hmm , apa lagi ekk kenangan dekat dining ? Oh yaa , kita orang kan duduk semeja , then , aku marah sangat kalau ada yang tak makan . bukannya nak jadi mak nenek ke apa , tapi aku risau kalau ada yang kena gastrik nanti . Gastrik boleh membawa kepada ulser perut yaaa . Sebab tu aku risau sangat . Iedi lah orang yang paling malas sekali nak makan . Then , akulah yang jadi tukang suap dia . Aku suka suap orang . Aku suap Iedi pun , guna tangan , tak pakai sudu punn . Apa nak geli ? Kawan sendiri kott . Perempuan pulak tuhh , kalau lelaki lain lahh , takkan aku nak bersuap-suap kann ? Lainlah kalau husband aku . *Okay , ni lagi melalut . Maaf yee . Hmm , lauk yang paling aku ingat sekali yang aku suap dekat dalam mulut Iedi yang besar tuhh , lauk sup ayam bersama sambal sotong ditambah dengan sayur kangkung masak apa , den pun tak tahu . Hmm , lauk tu . Aku ingat sangat . Sebab ? Sebab , beberapa hari lepas aku suap dia lauk tuhh , untuk tahun nihh lahh . Masa awal tahun , kita orang gaduh besar . Besar sangat . Ambik masa berbulan jugak lah nak baik ? Sedih ? Takyah cakap ahh , tak caya , cari post aku sebelum-sebelum nihh , ada cerita pasal Iedi . Time gaduh tuhh , aku murah sangat dengan air mata . Dah lah bukan Iedi sorang je marah . Izzati pun marah aku sekali ? Kenapa ? Tak yah tahulah . Aib group kami . Hahaha .Hmm , aku sedih sangat , diorang siap kata aku nihh ajetajet leader ahh . Tak , aku tak ajetajet leader pun , aku memang ada sifat caring terlebih , kekadang orang boleh sampai rimass dengan aku . Tulahh kelemahan aku . Hmm , Sedih lahh , aku selalu buat orang rimas dengan aku . Nasiblahh ada I'SHAMAS yang setia dengan aku sampai sekarang . Hmm . Dah lah , tak yah nak cerita pasal kekurangan aku pulak dekat sini . Hmm . Dalam dorm pulak . Port paling best nak lepak bagi group kitaorang , nak tahu tak dekat mana ? Dekat bed Mai dengan Siput . I mean , antara bed diorang . *Bed diorang sebelah menyebelah . Hmm , tak tahu lahh kenapa best dekat situ .Tapi yang penting , dia memang best pun . Dekat situ lah kitaorang mengumpat , makan , tidur bila dah penat sangat , kekadang lepak baca novel . Tapi paling selalu buat dekat situ , ialah MAKAN , al-maklumlah , I"SHAMAS semua kuat makan . Hahahaha . Maaf mengutuk , kawankawan . Hmm , makan apa ? Apa je yang kita orang tak pernah makan dekat situ ? Hahahaha . Hmm , rindu nak makan aiskrim cikgu farid dekat tempat tuhh . Rindu nak buat party I'SHAMAS tiap kali hari ahad minggu balik wajib sebab almost all yang bawak makanan yang banyak untuk dikongsi bersama . Yelahh , kan sharing is caring . Hmm , oh yaa , cerita pasal ais krim cikgu Farid , aku rindu sangatsangat nak pergi lari lari dekat depan bilik gerakan semata mata nak beli aiskrim tuhh dengan Iedi . Ye ahh , kalau lambat nanti habis. Hmm , kalau pergi beli , mesti aku tak boeh nak beli untuk aku jee , mesti nak beli untuk semua I'SHAMAS. Aku nak semua makan aiskrim . aku kan caring terlebih , mana boleh makan sengsorang , takut yang lain kempunan pulakk , kan ? Hmm , aku rindu nak baring atas bed aku dengan Iedi sambil dengar lagu . Nak-nak masa bulan puasa . Ingat lagi time bulan puasa tuhh , aku tengah baring baring dengan dia sambil dengar lagu , tetiba dia ajak amek gambar . Amek gambar kaki lahh , hmm , macammacam . Pelikk , anehaneh jee , tapi tu lah yang rindu tuh , yang pelik , yang aneh lah aku rindu sangat . Aku pernah study agama dengan Iedi , siap study Sirah lagii , sampai aku nak reply text pakcik pun tak boleh , dia marah , dia kata kalau nak study kena fokus . Hmm , Ya Allah , aku rindu . Aku rindu nak tengok Hanis merepek-repek , bukan cakap je merepek , perbuatan pun sama . Tiba tiba je menari . Tiba tiba je nyanyi lagu Bieber . Hmm , rindu sangat nak pergi library dengan Hanis , Mai , Siput , Fahimah and Zati lepas PMR . Pergi selongkar surat khabar yang nak dekat dua tahun tak buangbuang lagi tuhh . Dekat bahagian belakng sekalii dalam library tuhh . Semata-mata nak cari gambar artis yang kitaorang minat . Hanis cari gambar JayyBee . Aku cari gambar ramai artis , aku bukan jenis yang minat sorang artis jee . Ehh , tak tak . Aku munat sorang je artis dalam satu masa . For now , aku adore gila dengan Fattah Amin . Hmm , then , siput cari gambar ramai jugakk , dia tu pun bukannya minat sorang je dalam satu masa . Lebihh kurang aku jee . Mai pulak cari gambar OneD . Hmm , rindunyaaaaaaaaaa . Aku rindu nak duduk dalam kelas sebelah Fahimah . That moment bila Fahimah tanya aku "Sarah,nama kau ada Nur ehh?" aku macam . "Erghhh,dah dua tahun duduk sebelah aku pun tak tahu nama aku ada Nur,pelik ahh kau nihh".Hmm , aku rindu nak tengok muka blurred Fahimah dengan Hanis dengan Siput dengan Zati . Aku rindu nak tengok muka garang Fahimah bila aku panggil dia tanpa sebab . Aku rindu nak menjerit-jerit depan Siput bila cerita pasal faveret artis aku dengan dia . Rindu nak jerit "hansomenya!Handsomenya!handsomenya!'' depan muka siput . Aku rindu time practice dikir nasyid dekat dataran . Hmm , dekat surau . Ingat lagi , malam sebelum pertandingan dikir tuhh , kita duduk dekat dataran nyanyi kuatkuat . Siap baringbaring lagi . Nyanyi lagu Memori Terindah lah yang paling aku ingat sekali . Memang memori terindah pun bila dengan korang semua . Semua kenangan kita , even pahit pun tetap memori terindah sayanggg . Aku rindu semua tuhh . Aku rindu nak order-order makanan dengan korang . McD , dominos . Rindu sangat nak lepak dekat pondok I'SHAMAS . Rindu nak lepak dobi sebelum pergi dining . Tak pun bila pagi nak pergi sekolah tu hujan . Hmm , aku rindu nak main super spontan dengan korang . Sebelum pakyat buat spontan star tu lagi kita dah main gamegame tu semua kan ? Korang ingat tak ? Ingat takk ? Hmm , takpe lah kalau tak ingat . Biar aku je yang ingat . Tapi aku harap sangat korang ingat nihh :-

"Izzati,Hanis,Fahimah,Mai,Siput,Iedi , aku sayang korang sangatsangat . Jaga 23052012 ni baikbaik okay ? Aku harap sangat takde sorang pun yang pindah , tapi , kalau pindah tu lagi menjamin masa depan , pindahlah , siapa aku nak halangkan ? Hmm , ingat tau , setiap saat yang berdetik yang kita tak berjumpa , aku sentiasa rindu kan korang . Kalau pindah , jangan lupa aku . Ingat aku yang tertinggal dekat MGHS tuu . I'SHAMAS~Sahabat~~~~untuk selamanya.Kau dan aku SAHABAT.Untuk selamanya.Selama-lamnya.Setia."

Sekian dahulu entry untuk harinihh . Panjang woii . Penat aku taip . Tapi takpelahh , rindu punya pasal .
Assalammualaikum .


No comments:

Post a Comment